Van den Bosch Tuin & Terras uit Uden bestaat al ruim 125 jaar. Een familiebedrijf met personeel dat al vele jaren in dienst is. Een bedrijf dat enorm gegroeid is en zich blijft ontwikkelen. Dat blijkt uit het allernieuwste unieke concept: Experience Your Garden Tour. Een mooi moment om een bezoekje te brengen. Tim van den Bosch, die als 5e generatie klaar staat om het bedrijf over te nemen, ontvangt ons met veel enthousiasme.
Met een kop koffie gaan we naar de bovenverdieping van de showroom waar de Experience Your Garden Tour is gevestigd. Tim vertelt dat het bedrijf altijd aan het innoveren is en naar manieren zoekt om de hovenier te ondersteunen. Zo bieden ze regelmatig cursussen aan en kunnen de hoveniers al jaren dag en nacht gebruik maken van de showtuin en laden en lossen wanneer ze willen. Met een pasje hebben ze overal toegang toe.
“En omdat we denken dat er nu wellicht mindere jaren aankomen voor de hoveniers en ze meer moeite hebben om projecten binnen te krijgen, zijn we gaan nadenken hoe we de hoveniers nog meer handvatten kunnen bieden zodat ze klanten aan zich kunnen binden. En dat is de Experience Your Garden Tour geworden. Deze tour is er voor zowel de hovenier als de particulier. De hovenier kan als partner van Van den Bosch Tuin & Terras gebruik maken van deze showtuin. Zo kunnen zij, zonder dat ze zelf te hoeven investeren in een showtuin aan huis, zich onderscheiden van een ander hoveniersbedrijf.
Daarnaast hopen we dat we op deze manier ons verzorgingsgebied kunnen uitbreiden en de doelgroep in de leeftijd van 25 t/m 45 jaar kunnen bereiken. Deze doelgroep is het moeilijkst te bereiken. Ze hebben veelal een carrière, kinderen en een druk sociaal leven. We proberen ze ambassadeurs/fans van ons bedrijf te maken die op feestjes en verjaardagen het woord gaan verspreiden. Mond-tot-mond reclame is tenslotte de beste reclame. Maar ook een publiciteitsstunt die we uithaalden bij de opening van de belevingstour trok de nodige aandacht. Er werd een foto met mensen in witte pakken sjouwend met labmateriaal, oftewel gedestilleerd water, verspreid. Groot stond het in de kranten ‘Vermeend lab ontdekt bij Van den Bosch Tuin & Terras’. Zelfs de politie kwam erbij. Het zorgde voor extra veel aandacht en nieuwsgierigheid voor de opening.”
Ook onze nieuwsgierigheid is gewekt. De tour gaat van start. We gaan de tuin ervaren met alle 5 zintuigen en dat begint met het kijken en luisteren naar een stukje geschiedenis van dit mooie familiebedrijf.
Tijdens de tour beleeft de bezoeker hoe mooi een tuin kan zijn. Door zelf proefjes te doen in een laboratorium met materialen ondervindt deze wat de verschillen van diverse tuinmaterialen zijn. Zoals bijvoorbeeld de sterkte van Megatack, de verschillende onderhoudsmiddelen van Varistone, en waarom drainagemortel essentieel is onder iedere keramische tegel tot twee centimeter dikte. Want de adviseur kan een hoop vertellen, maar wil het echt blijven hangen dan kan de bezoeker dit beter zelf ervaren.
Met de tour wil Van den Bosch Tuin & Terras de zintuigen prikkelen en telkens het wow-gevoel laten ontstaan. Hierbij speelt het zelf ontdekken en beleven een grote rol. Daarom gaan we in dit artikel niet alles verklappen. Tim: "Iedere tuinliefhebber is van harte welkom om de tour zelf te ervaren".
En dat zouden we ook zeker aanraden. Want je moet deze unieke en betoverende tuinervaring gewoon echt zelf beleven door te zien, ruiken, voelen, horen en proeven. Wij zijn sprakeloos. Aan alles is gedacht. Tot in de kleinste details beleef en ervaar je de tuin.
“Alles wat je aandacht geeft, groeit. Daar geloven wij in.”, vertelt Tim. “De hovenier kan als partner extra aandacht geven aan zijn klant. Wij zijn ervan overtuigd dat hij zich hierdoor kan onderscheiden van andere hoveniersbedrijven. We laten ze letterlijk de verschillen tussen de verschillende materialen ervaren. Als ze zien dat een keramische tegel veel krasbestendiger is en hoe die aanvoelt en ook dat de tegel nat een stuk ruwer is dan sommige andere vormen van bestrating, kiezen veel mensen voor een keramisch terras, waarbij de voegmortel van Varistone natuurlijk onmisbaar is”, lacht Tim. “Wij geloven dat het bestaansrecht van een fysieke winkel neerkomt op een stukje beleving en deskundigheid. Men kan alles online vinden. Dus voordat mensen überhaupt nog de auto in willen stappen en moeite willen doen om naar de winkel toe te komen, moet je deskundigheid en beleving bieden. De deskundigheid hebben we in huis en laten we zien met de Wall of history en de beleving hebben we letterlijk en figuurlijk naar een hoger niveau getild met de Experience Your Garden Tour op de eerste etage. Parallel daaraan zorgen we ervoor dat het online zo makkelijk mogelijk wordt gemaakt om de materialen te bestellen. In de tour zie je ook nergens prijskaartjes op de tegels. Het gaat hier niet om het verkopen van de sierbestrating, maar puur om de beleving en later kunnen ze op de website de prijzen zien.
Mooi om te zien hoe enthousiast Tim is en vol met ideeën zit om het 125-jarig familiebedrijf van zijn ouders Wilbèr en Karin verder te laten groeien en ontwikkelen. Tot slot kunnen we alleen maar zeggen. Breng snel een bezoekje aan Uden en beleef de Experience Your Garden Tour. Laat je verrassen en inspireren.
Bekijk de video hieronder voor een sfeerimpressie. Of ga voor meer informatie naar de website:
Van den Bosch Tuin & Terras - Experience Your Garden Tour
Vind jij het ook leuk om jouw bedrijf te laten zien? Wij komen graag langs. Neem dan even contact op via info@varistone.nl.
De Hogenkamp 22
7071 EC ULFT
Nederland
+31(0)315 - 270640
info@varistone.nl
De Hogenkamp 22
7071 EC ULFT
Nederland
+31(0)315 - 270640
info@varistone.nl
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Zie ook onze cookieverklaring.